bangkok - ayuthaya - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nikky Hout - WaarBenJij.nu bangkok - ayuthaya - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nikky Hout - WaarBenJij.nu

bangkok - ayuthaya

Door: nikky

Blijf op de hoogte en volg Nikky

29 November 2012 | Thailand, Bangkok

Sawadi lieve vrienden en familie

Vandaag donderdag 29 nov 20.20 zijn we alweer 3 dagen op reis
De heen reis verliep erg soepel geen vertragingen en weinig turbelentie
De vlucht naar Wenen was maar anderhalf uur en de vlucht naar Bangkok duurde iets langer dan 9 uur maar met een slaap pilletje achter de kiezen ging dit ook redelijk vlot in totaal hebben we 9350 km afgelegd.
Ook op het vliegveld van Bangkok verliep alles erg smooth en zaten we in no time in de taxi die ons onderweg wel zou onderwijzen en hebben we heel de weg woordjes moeten herhalen en kunnen we nu in het Thais hallo, doei, dankjewel en hoe duur is dat zeggen :-)

Bangkok is zoals je overal leest de stinkstad en het is er enorm druk. Het is oversteken op goed geluk en hopen dat ze stoppen. De eerste tempels en budda`s hebben we gezien en wat hebben ze er een hoop... Vandaag de liggende budda bekeken en wat een joekel joh we waren er wel even stil van.

Gisteren was het loi krathong festival in Thailand, ze eren dan de water goden (om te bedanken dat hun gewassen goed groeien) en doen dit door kleine bootjes van bananenblad versierd met bloemen kaarsjes en wierrook het water op te laten ze doen er dan vaak een muntje in.
Natuurlijk wilde Dorine en ik dit ook beleven en hebben we ook een bootje het water op laten gaan. Hierna hebben we voor het eerst eten op straat gekocht en het was harstikke lekker !!
Hierna moesten we natuurlijk ook Thais bier uitproberen alleen een jetlag en 5 bier is geen goede combinatie kan ik je vertellen, maar het was wel een top avond op de kon San Road waar we andere backpackers hebben ontmoet en even lekker los konden gaan tussen de andere reizigers, locals en lady boys op hoge hakken waar ik niet eens op zou kunnen lopen :-)

Helaas vandaag een katertje maar ach we hebben vakantie.
We hebben nog wel wat tempels bezocht en wat gezwommen en op het moment zitten we in de trein voor 15 bath = 35 cent +/-( om even aan te geven hoe goedkoop alles hier is) richting Ayuthaya de oude hoofdstad van Bangkok om daar morgen een fietsje te huren en het tempelcomplex rond te gaan! Hierna nemen we waarschijnlijk de nacht trein richting chiang mai waar we een paar dagen zullen blijven

Omdat ik via de tablet geen foto` s kan plaatsen zal ik op facebook wat foto plaatsen en als ik terug ben de foto van mn spiegelreflex camera bij de verslagen plaatsen.

Sawadika en tot over een klein maandje!!

• 29 November 2012 - 19:32

Xander, Wilma, Robert, Maureen & Raoul:

Ha meis, hebben net je paps en mams gesproken en gehoord dat alles goed gaat.
    Hadden jullie kunnen weten hè, jetlag en bier ;-)
    Maureen mist je nu al, spannend hoor, los tussen de ladyboys, hihi
    Heel veel plezier, we zijn superbenieuwd naar je berichten en de foto's, dikke kus van ons allemaal! Xxxxx

• 29 November 2012 - 19:34

Jiske:

Lieve nikky, en Dorine natuurlijk ook! Leuk verslag! Geniet van alles! dikke kus!

• 29 November 2012 - 21:23

Kyra&mike En Ukkie :

Klinkt helemaal leuk ! : )
    Kijk al uit naar het volgende verslag

• 29 November 2012 - 21:41

Judit:

Gelukkig is de heen reis goed verlopen en hebben jullie t nu al naar je zin! Veel plezier de komende tijd! Xx

• 29 November 2012 - 21:43

Judit:

Wat leuk zeg! En gelukkig is de heen reis goed verlopen en hebben jullie t nu al naar je zin!
    Veel plezier de komende tijd. Xx

• 29 November 2012 - 21:45

Oeps haha 2x :-) xx

• 01 December 2012 - 19:29

Andrea:

Ha levensgenieters,leuk om te lezen dat jullie zoveel aan het ontdekken zijn.
    Ik ben wel een beetje jaloers hoor! :)
    Hier zijn we druk met sint en de voorbereidingen bijna van kerst.
    Dus een heel ander leven dan jullie daar met hoge themperaturen.
    Doe voorzichtig en geniet.
    Groetjes x

• 02 December 2012 - 13:46

Rowan:

klinkt echt fantastisch zeg. Nog heeeel veel plezier ladieeeeees xxxxxx