chiang mai trekking-Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nikky Hout - WaarBenJij.nu chiang mai trekking-Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nikky Hout - WaarBenJij.nu

chiang mai trekking-Pai

Door: nikky

Blijf op de hoogte en volg Nikky

07 December 2012 | Thailand, Chiang Mai

Hallo iedereen,

De dag na de kookcursus hebben we een dag rust, lekker uitslapen, van de zon genieten en daarbij liepen we toevallig de mr.whisky tour tegen het lijf die ons een non tourist trekking tour aanbood voor 3 dagen. Dit was iets wat we zowieso wilde doen en zo zaten we diezelfde avond al bij de briefing voor de informatie die we de volgende 3 dagen nodig zouden hebben tijdens de trekking. We gingen de volgende dag vroeg, 7 uur, op pad met 3 Belgen 3 Nieuw Zeelanders en 1 Canadees. Het werd al snel duidelijk dat we een leuke groep hadden getroffen en we hadden er allemaal heel veel zin in. We gingen eerst naar een markt om nog wat spullen in te slaan en wat te kopen voor de kinderen in het dorp en op een schooltje dat we zouden bezoeken. Natuurlijk kochten wij een voetbal, stiekem ook een beetje voor ons zelf :-).

Hierna maakte we een rit op olifanten en ik kan je zeggen dat was echt heel gaaf. Ik mocht op z'n nek zitten en voelde me de Queen of the jungle haha. Hierna zijn we met ze het water in gegaan en hebben we ze gewassen en bananen gevoerd. Het was inmiddels wel tijd voor het echte werk en konden we onze wandelschoenen aantrekken. Natuurlijk liep ik gewoon op mn Vanz en zoals wel te verwachten was, mede door mn schoenen maar vooral me lompheid, gleed ik regelmatig uit en bleef ik overal achter hangen haha. Mn benen en armen zijn ook redelijk beschadigd haha, maar het was vooral erg leuk.

Onze reisleider crazy jimmie, hij wordt niet voor niks zo genoemd, was erg leuk en leerde ons van alles over de natuur. Na 2¹\2uur te hebben geklommen geklauterd en steil naar boven en steil naar benen te hebben gelopen/gegleden, kwamen we bij papa Harry en zijn vrouw aan. Een stel van rond de 80 die in de bergen wonen met rondom rijstvelden kippen en buffelo's. Hier hebben we rattenvallen uitgezet voor het ontbijt. Daarna zijn we gezamelijk gaan koken en rondom het kampvuur gegeten. Na het eten hebben we nog een nachthike gedaan en hebben we een slang gespot en een terantula. Dit was redelijk dichtbij van waar we sliepen.

De volgende dag was een redelijk zware dag mede door de weinig slaap, maar vooral omdat we veel steile bergen moesten beklimmen. Rond de lunch werden we beloond met een heerlijke lunch die werd geseveerd in op dat moment gemaakte bakjes van bananenblad en stokjes van bamboe. Het smaakte erg lekker en nadat we aan het eind van de hike in de waterval hadden gezwommen, kwamen we aan in een ander dorpje waar we zouden slapen. Ook had ik deze dag een primeur... Zoals de meeste wel weten zag ik erg op tegen t plassen in een gat. Nou ik kan je vertellen ik kan t ik was helemaal trots op mezelf hahaha :-)

De laatste dag was een korte hike daarna zijn we gaan bamboe raften en naar de hoogste waterval van Chiang Mai gegaan 100 meter hoog en daar konden we zwemmen en van 4 meter hoog erin springen.
De dagen zijn voorbij gevlogen t was echt super leuk en ik kan t iedereen aanbevelen erg leuke groep en reisleider en veel lol gehad!!! En je kan een warme douche en een bed weer erg waarderen... Die avond hebben we nog met de groep afgesproken in de stad en hebben we met z'n alle gegeten en naar de bar geweest en vooral een hoop gelachen.

Nu zijn we in Pai samen met de 3 Nieuw Zeelandse jongens van het hiken en hebben we een super gave overnachtings plaats waar we een kampvuur hebben gemaakt en morgen gaan we scooters huren en de boel verkennen. Hierna weten we nog niet wat we gaan doen of naar Laos of we gaan zuidwaards om eiland te hopen te snorkelen en dat soort dingen.

Nu even relaxen in deze chille hippie stad en keuzes maken
Groetjes

  • 07 December 2012 - 19:19

    Rose:

    Jeetje dat klinkt echt geweldig !!!! Trouwens wat kan jij boeiend schrijven, mijn complimenten.

    Echt een gave!!! Ik wacht weer op het volgende verslag. Veel plezier maar weer.


    Rose XXXXX

  • 07 December 2012 - 19:28

    Naatie:

    Nikk hoe heb je in godsnaam geslapen? "slang gespot en een TERANTULA. Dit was redelijk DICHTBIJ van waar we SLIEPEN."!!! OMG das dus echt niets voor naatie :-)

    Heel veel plezier meiden, geniet er van en snorken zou ik echt aanbevelen is zoo cool!

    Groetjes

  • 08 December 2012 - 11:20

    Irma:

    Zucht, op olifanten gereden.....en nog met ze in het water gegaan ook.......wat fantastisch!

    Veel plezier. Enne, canadezen zijn ook goed hoor ;-)

  • 08 December 2012 - 11:20

    Irma:

    Zucht, op olifanten gereden.....en nog met ze in het water gegaan ook.......wat fantastisch!

    Veel plezier. Enne, canadezen zijn ook goed hoor ;-)

  • 08 December 2012 - 15:02

    Maureen:

    NIKKY HET KLINKT GEWELDIG!

    Ik ben echt happy dat je 't zo naar je zinnetje hebt.
    OLIFANTEN voeren, dat is echt geweldig. Lijkt me wel
    dat je ontzettend veel sport daar, heel die evert niet meer nodig, haha!

    Ik zie het wel weer verschijnen nieuwe updates!!
    dikke kusjes xxxxxxxxx

    & natuurlijk nog superveel plezier en avontuurtjes beleven,
    ook van raoul!!!!!!

    welaveuuuuuu xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Nikky

Actief sinds 07 Nov. 2010
Verslag gelezen: 662
Totaal aantal bezoekers 20459

Voorgaande reizen:

24 Juli 2013 - 24 Augustus 2013

Cuba-Colombia

26 November 2012 - 24 December 2012

Op backpack avontuur in Thailand

11 Januari 2011 - 06 Februari 2011

Mijn eerste verre reis

Landen bezocht: