Krabi-Koh phi phi-Krabi-Surat Thani-Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Nikky Hout - WaarBenJij.nu Krabi-Koh phi phi-Krabi-Surat Thani-Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Nikky Hout - WaarBenJij.nu

Krabi-Koh phi phi-Krabi-Surat Thani-Hua Hin

Door: Nikky

Blijf op de hoogte en volg Nikky

20 December 2012 | Thailand, Hua Hin

Hallo daar in het regenachtige koude Nederland,

Afgelopen donderdag zijn we aangekomen in Krabi waar we de avondmarkt hebben bezocht en hier weer lekker hebben gegeten. De volgende dag hebben we met een longtailboot een 2 uur duurende tocht door de mangrove gemaakt. Met eb komen de wortels van de bomen bloot te liggen, dit geeft een fabelachtig effect wat erg gaaf is om te zien! Ook boekte we onze boot tickets naar Koh phi phi. We werden 8 uur opgehaald en gingen op weg naar het eiland. De overtocht was al erg mooi, maar toen we daar aankwamen was het adembenemend: wauw we zijn in PARADISE :-)!

We boekte een kamer met zeezicht net buiten het centrum. We werden al meteen beroofd van onze chips die we even onbeheerd lieten. Onze privé apen waren erg brutaal en totaal niet bang (wij wel voor hun). De eerste avond was al meteen een om nooit te vergeten. We gingen naar een chill barretje bestelde cockails, waterpijp en natuurlijk een bucket (een emmer vol alcohol) en genoten van het vuurdansen. We leerde de Engelse Paul en de Nederlandse Marco kennen en dronken daar nog een shotje mee, helaas drink ik m'n cocktails alsof het limonade is en kan je, je vast wel voorstellen dat ik de alcohol redelijk voelde. Het was nog geen bed tijd dus gingen we samen met Paul naar het strand naar de slinky's bar waar ik voor niemand onderdeed want volgens mij was niemand daar nuchter. Iedereen liep met z'n emmertje vol alcohol en het ging behoorlijk los er werd aan vuurdansen, vuurspringtouwen en vuur limbodansen gedaan!! Wat een gekke joh (nee mam je hebt me goed geleerd dat je niet met vuur mag spelen, maar kijken hoe andere mensen zich verbranden is erg vermakkelijk)
Het was een top avond jammer dat je, je de volgende dag zo slecht voelt maar hé, heel de dag op het strand hangen is niet zo zwaar :-). Vooral niet met je voeten in het witte zand uitkijkend op de helder blauwe zee (ik wil jullie heus niet jaloers maken)...

Dinsdag boekte we een boot tocht die ons naar verschillende plaatsen bracht zoals monkey beach maar ook het geweldige Maya beach (waar de film 'the beach' met Brad Pitt is opgenomen) en zagen we een prachtige zonsondergang vanaf de boot met een bordje Thaifood en Jack Johnsen muziek op de achtergrond dit maakte de trip helemaal compleet!

Helaas konden we hier niet eeuwig blijven en zijn we vanmorgen weer met de boot terug naar Krabi gegaan en vanuit daar de local bus naar Suretani gepakt. Wat erg leuk is omdat je je zo echt tussen de locals bevind en ik vriendjes ben geworden met de 8 jarige Sai die ons 'buitenlanders' erg intressant vond.

Nu zitten we in de bus naar Hua Hin en hebben we een lange rit voor de boeg en komen we waarschijnlijk rond 04.00uur aan, hopen dat er nog een hostel open is en anders wordt het slapen onder de sterren.

Ondertussen is het nu 18.00 en is de nacht anders verlopen..we stonden muur vast met de bus vanwege een ongeluk en uit eindelijk kwamen we pas 8 uur in Hua Hin aan. Daar kwam ik er al snel achter dat ze me hadden bestolen waarschijnlijk toen onze backpacks in het ruim van de bus lagen konden ze rustig hun gang gaan.. gelukkig hebben ze alleen m'n euro's gestolen die in een portomoneetje in me toilettas zat en me rijbewijs en andere pasjes laten zitten.

Mijn laatste verslag zal ik waarschijnlijk vanuit Nederland schrijven want helaas ook aan dit avontuur komt een einde. Back to reality back to work maar eerst natuurlijk van de kerstdagen genieten:-)

Tot snel allemaal.

• 20 December 2012 - 13:13

Kyra:

Hey mop klinkt heerlijk word wel een beetje jaloers : )

Tot snel dikke kus

• 21 December 2012 - 13:26

Andrea:

hoi,hoi,

Wat een ellende omdit allemaal te lezen :)
    Wat maken jullie veel mee.Heel bijzonder allemaal.
    En jaloers....... nee joh!
    Lekker kerststress haha
    En somber weer,lekker werken zonder jou,wat wil ik nog meer.haha

Nee hoor! valt best mee.
    Wat zullen jullie straks moeten wennen.
    Geniet zolang het kan.
    liefs goede reis terug.

• 21 December 2012 - 18:45

Ingrid:

Pffff, wat een leven zeg! Klinkt echt heeeel zwaar! Geniet van de laatste daagjes en tot snel weer!