Pai- Chiang mai - Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Nikky Hout - WaarBenJij.nu Pai- Chiang mai - Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Nikky Hout - WaarBenJij.nu

Pai- Chiang mai - Krabi

Door: Nikky

Blijf op de hoogte en volg Nikky

13 December 2012 | Thailand, Krabi

Sawadi ka vrienden en familie,

Op dit moment vliegen we boven Thailand op weg naar het zuiden en landen we op Krabi.

Hieraan vooraf is een geweldige week Pai gegaan, het was de bedoeling om 2 dagen Pai te doen en vanaf daar te kijken wat we wilde. Zo zie je maar dat reizen niet echt te plannen is en dat je dat ook eigenlijk niet moet doen... We hadden van iemand van de kookcursus gehoord dat het Ing doi guesthouse een aanrader was en dat was denk ik de beste tip die ik tot nu toe deze vakantie heb gehad..het voelde als thuis komen bij Mink, Jake en hun zoon Ponza(5).
We sliepen in mooie bamboo huisjes en elke avond konden we bij Mink en haar gezin aanschuiven en de lekkerste Thaise maaltijden eten alles was super lekker en we aten dan ook vaak het ontbijt en lunch bij haar.

We hebben met de Nz-boys scooters gehuurd en hiermee de omgeving verkend. Zo bezochten we watervallen en mooie uitkijkpunten. Het was echt heerlijk weer en hebben dus volop kunnen genieten. Zo zijn we ook een keer naar een luxe resort gegaan om daar te zwemmen en maakte we bijna elke avond een kampvuur en lieten we geluksbalonnen op (vraag me niet waarom maar elke avond worden er wel een stuk of 50 op gelaten). Ook de Thaise/oil massage mochten hier in Pai niet ontbreken. Florian liet een tattoo zetten en Jarrod deed een curcus vuurdansen, dit was erg leuk om te zien en hij had er zeker gevoel voor. Na zijn show zijn we het stadje in gegaan en aan de sex on the hotsprings, caprinia's maar vooral moijto gegaan en werd het weer een top avond.

Helaas moesten we Pai na 6 dagen gaan verlaten en hiermee ook Mink, Jake en hun grappige wijze zoontje Ponza. Maar ook de Nz-boys die bleven nog een paar dagen daar tot ze hun reis vervolgen naar Europa waar ze ons in Nederland komen opzoeken!!

Met een minibusje volgepropt met baggage, mensen een chauffeur die zijn rijbewijs bij een pakje boter had gekregen en 769 bochten verder met een licht groene kleur op mn gezicht kwamen we gelukkig heelhuids aan in Chiang mai waar we wilde overnachten bij ons eerdere overnachting plaatst. Maar waar in een week de prijs was verdubbelt en dit omdat ze naar eigen zeggen te oud en te lui was om de bedden te verschonen als we maar 1 nacht kwamen.
We zijn toen een paar straten verder maar naar een guesthouse gegaan alleen een beetje jammer dat we op dat moment niet wisten dat er een club naast zat die heel de nacht open was en de volumeknop hoog had staan..

We hebben na het dumpen van onze spullen ons buikje rond gegeten en hebben een potje kawasabi gekeken maar we snapte niks van de regels het leek een beetje op tikkertje en rugby in een en natuurlijk moesten we ook nog een thaibox wedstrijd gaan bezoeken en zo werd t een avondje Thaisport bekijken

Ondertussen zijn we in het warme Krabi aangekomen en gaan we onze slaap even inhalen.

Groetjes Nikky

• 20 December 2012 - 07:48

Ingrid:

Klinkt allemaal erg leuk dames! Geniet er nog ffies van!