bijna op de helft !!! - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Nikky Hout - WaarBenJij.nu bijna op de helft !!! - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Nikky Hout - WaarBenJij.nu

bijna op de helft !!!

Door: nikky van der hout

Blijf op de hoogte en volg Nikky

23 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Greymouth

23-01-2011

We zijn 20-01 wellington in geweest om het ‘te papa’museum te bezoeken.
dit museum is erg mooi en groot en er zijn een hoop dingen te doen .
We hebben amper de helft gezien toen het alweer 2 uur was en we toch wel honger kregen
En nou had moeders is een boekje gelezen dat je zo leuk met een kabeltreintje omhoog kon gaan om in de rozentuin van de botanische tuinen te lunchen.

Eenmaal boven was de rozen tuin nog een half uur lopen en eer dat we er toen waren ging de Thearoom al sluiten en konden we nog gauw wat koud drinken kopen.
Maar kyra zag er zo uitgehongerd uit dat ze medelijde kregen en we gratis alle broodjes en cakejes kregen die,die dag waren overgebleven.
En zo zat familie van der hout om 4 uur op een bankje met een paar zaken met lekkers en daarom heen een stuk of 30 vogels die dat natuurlijk ook wel lekker vonden;)
Daarna toch nog gauw even het centrum in gegaan om nog wat koopjes op de kop te tikken want het is SALE in nieuw zeeland en aangezien shoppen één van mijn verslavingen is konden we daar niet ongemerkt voorbij lopen ;)
Maar toen .. Opzoek naar een leuk restaurant .. dat was nog wat want dat kennen ze niet echt in wellington althans niet waar wij waren alleen maar fast food restaurants . we moesten er maar aan geloven en zo gingen we bij nando’s eten een kip pirri pirri restaurant.(was nog best lekker)

Daarna de bus gepakt na een kleine opstopping want de bus had een autospiegel geraakt konden we lekker naar de camping om daar ons reisplan voor het zuider eiland opnieuw te plannen omdat we ons toch hadden vergist in de reistijd. Helaas hebben we hierdoor wat dingen moeten schrappen maar het moet natuurlijk ook vakantie blijven.

Na een korte nacht van 6 uurtjes hebben we wellington en daarmee het noorder eiland achter ons gelaten om onze reis voort te zetten op het zuider eiland op de boot waren kyra en ik kotsmisselijk geworden gelukkig werd het schommelen na anderhalf 2 uur te hebben gevaren minder en voelde we ons beide weer wat beter!!

Daarna op weg gegaan naar het abel tasman gebied om daar 2 dagen te blijven zodat we genoeg tijd hadden om de boel daar is te verkennen ….
En dat was echt super tof .. het weer was goed een zonnetje en een klein windje en zo konden we met de watertaxi mooi langs de stranden varen en langs het zeehonden gebied waar net een hoop kleintjes waren geboren.

Daarna zijn we gedropt bij het laatste strand om daar lekker ons boterhammetje op te eten om daarna aan de lange wandeling over de bergen te beginnen.
Volgends de man van de watertaxi bleef je route vrij vlak en nou zal ik je zeggen dat was dus niet zo ;)
Maar een uur later stonden we onder aan de berg en zouden we doordat het dan laag tij zou zijn de baai kunnen over steken …
Maar ook dit was niet het geval en na even te hebben gewacht tot het water nog lager zou zakken samen met nog 10 andere hebben we toch de gok gewaagd en zijn we door het water gegaan wat op dat moment nog tot net boven onze knieen kwam.
Op dat strand werden we toen weer opgehaald met de watertaxi en begon de terug weg naar huis
Maar doordat de wind flink te keer ging was het i.p.v een rustig ritje een ruig tocht waar we regelmatig los van de golven kwamen =)(dat gaf zo'n lekker gevoel in je onderbuik !!)

De volgende dag na een nog spannend autoritje omdat we al bijna zonder diesel stonden toen het bordje ‘110 km no fuell ‘ op ons pad kwam en we dus in afwachten zaten wanneer het echt op was maar gelukkig kwamen we op tijd aan in Greymounth waar het eerste benzinestation was en konden we tanken

Morgen gaan we met jade (een bekende steensoort in nieuw zeeland)
Sieraden maken.

Groetjes Nikky en familie

• 23 Januari 2011 - 10:42

Judit:

oh oh oh het klinkt allemaal zo erg leuk!!
    En leuk zeg wat jullie morgen gaan doen!
    Ben benieuwd naar het resultaat
    xxxxxx

• 23 Januari 2011 - 11:00

Annemarie:

lieve allemaal,
    wat fijn dat jullie het zo goed naar je zin hebben.
    echt een belevenis hoor.
    jullie strand foto is echt leuk!!!
    xxxxx

• 23 Januari 2011 - 12:45

Rose:

O jeetje wat klinkt dat allemaal leuk. Ik zou er graag bij zijn. Wat goed dat het ook gelukt is om foto's te plaatsen. Veel plezier en ik kijke uit je volgende verslag. Dikke kussen

• 23 Januari 2011 - 13:06

Dorine:

Het wordt een beetje saai, maar het blijft echt gaaf om te lezen en het ziet er prachtig uit!

Ben benieuwd naar de vele foto's!

XXX

• 23 Januari 2011 - 16:27

Karin:

Hallo allemaal.
    Net jullie verslag gelezen en de foto's bekeken. GEWELDIG. Veel plezier nog en ik ben benieuwd wat er in het volgende verslag staat.
    Groetjes Karin en Henny

• 24 Januari 2011 - 09:34

Nikky Van Der Hout:

wat wordt saai dorine ..?

• 26 Januari 2011 - 20:13

Heumpies:

Nou, jullie hoeven je niet te vervelen. En ondanks alle geplande activiteiten heeft het toch wel iets avontuurlijks als je moet improviseren. Al kan ik mij voorstellen dat je niet zit te wachten om met z'n allen een auto naar het volgende benzinestation te duwen.
    Genieten maar, het vliegt voorbij.

• 28 Januari 2011 - 19:27

De Greefies:

Nikky, zit jij weer ff goed in New-Saleland met al die koopjes. Kunnen wij Kyra lenen voor China? Lekker bekkie voor gratis food.
    Wat beleven jullie veel leuke dingen en de foto's zijn ook erg mooi. Na de vakantie willen we alles horen en alle foto's zien. Voor Kyra en Michael zit de reis er alweer bijna op. Goede reis terug en de rest nog ff genieten!!!!
    dikke kus van ons xxx