19448 km verder ! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Nikky Hout - WaarBenJij.nu 19448 km verder ! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Nikky Hout - WaarBenJij.nu

19448 km verder !

Door: nikky van der hout

Blijf op de hoogte en volg Nikky

13 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

13-01-2011
Lieve vrienden,collega's en familie

Dinsdagmorgen begon onze reis al vroeg namelijk 7 uur
Je snapt dat uit bed komen voor mij best een beetje moeilijk was want ik wilde natuurlijk nog wel even douche en een beetje op me gemak doen !

Eenmaal op schiphol verliep alles vrij vlot omdat we thuis al hadden ingecheckt dus het was een kwestie van onze tas laten sealen en afleveren
waarna we onszelf trakteerde op een lekkere kop thee en koffie !
En toen op naar de gate en was het zover,we stapte het vliegtuig in voor een 12uur durende reis waarin we 10482 km gingen afleggen en o wat zagen we daar tegen op!
Maar achteraf viel het reuze mee
we hadden allemaal een eigen schermpje waar we spelletjes,film,series,muziek op konden doen,zien en horen.
En af en toe tussen door is wat slapen als dit lukte, voor mij was dit bij elkaar misschien net een klein uurtje niet echt veel dus.
Je snapt wel dat nadat we geland waren we eigenlijk allemaal toe waren aan een dutje maar aan de andere kant wilde we ook nog wel een stukje Kuala lumpur zien en namen we de trein richting het centrum dachten we,toen we buiten waren bleek dat dit nog een aardig stukje was en namen we een taxi deze man begon heel leuk te vertellen over Kuala lampur en bracht ons naar het telecommunicatietoren waar we vanaf 300 meter hoogte over de stad konden kijken.Dit was erg mooi en indrukwekkend ! En een bezoekje aan de beroemde twin towers konden we dan ook niet laten en liepen we met gevaar voor eigen leven ( het verkeer is daar zo druk en je kan amper aan de overkant komen zonder te rennen haha) er naar toe zijn gegaan.
waar we het warenhuis in gingen waar de grote namen van de mode wereld een winkel hebben zoals Prada,Channel,Marco polo enz.
Hierna begon de vermoeidheid toe te nemen en zijn we richting het hotel gegaan wat aan de luchthaven van Kuala lumpur gelegen ligt en zijn we nog een duik gaan nemen in het buiten zwembad want het was echt benauwd (30°) en zijn hier toen in slaap gevallen
Resultaat : mijn rug was zo rood als dat van een kreeft (oeps)
Na ons te hebben opgefrist zijn we gaan eten in het hotel en sorry wil jullie niet jarloers maken maar dat was echt zoooo lekker we hadden lopend buffet en die toetjes jongens (hmm) ik had natuurlijk een extra groot gaatje over gelaten voor al dit lekkers.
Hierna zijn we onze spullen gaan halen en zijn we weer het vliegtuig ingestapt voor een 10 uur durende vlucht waarin we een afstand van 8966 km moesten afleggen alleen heb ik dit keer wel wat meer geslapen en daardoor ging de vlucht redelijk snel met veel turbulentie maar we hebben het overleefd

Nadat we door de strenge controles heen waren op de luchthaven van nieuw zeeland kwam iemand ons ophalen van het camper bedrijf en konden we onze campers ophalen nog even een kleine uitleg en een praatje en toen opzoek naar een Supermarkt !!!
Dit was nog wat want in nieuw zeeland rijden ze links dat is best wel eng en ook behoorlijk wennen en dan rij je nog met zo’n groot ding… (wat ben ik blij dat ik er nog niet in mag rijden haha)
En dan ook nog is de weg zoeken je snapt wel dat er de nodige vloeken zijn uitgesproken ;)

En uiteindelijk zijn we dan toch veilig op onze eerste camping aangekomen de spullen zijn uitgepakt alles heeft z’n plekje en we zijn allemaal weer fris en fruitig ..
Het weer is heel de dag goed geweest hier alleen nu het is 22.00 is het gaan regenen.
Zo ons bedje opzoeken om bij te komen van de vermoeiende dagen en dan morgen Auckland verkennen !

Xxx Nikky en de rest

• 13 Januari 2011 - 09:05

Jiske:

Hey nikky, Wat een reis zeg, maar goed te horen dat je veilig en wel aan de andere kant van de wereld bent! Wel een gek idee hoor! Nou geniet er maar van, ik hoop dat het stopt met regenen! Liefs

• 13 Januari 2011 - 09:35

Rose:

Hallo Nikky en de rest :-)

Goed om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen. Het idee om 22 uur in een vliegtuig te zitten (en dus niet kunnen roken) zou ik gek van worden.
    ik hoop dat je pa en ma dit hebben overleefd. Heel veel plezier en oik kijk uit naar je verslagen.
    Dikke kus Rose

• 13 Januari 2011 - 09:50

Dwayne:

Hey wereldreiziger!

Oooh ben best wel beetje heel erg jaloers op jou mooie reis!!
    Wanneer komen de eerste fotos(a)
    En nu al verbrand?:o pas maar op in NZdan.. Daar kan je helemaal snel verbrande;)

ben benieuwd naar je volgende verhaal!
    veel plezier!
    kus dwayne!

• 13 Januari 2011 - 11:31

Helen:

Wat een lange, vermoeiende reis. Maar gelukkig alles goed gegaan. En nu genieten!!!!!
    Liefs van Helen

• 13 Januari 2011 - 12:06

Judit :-):

phoe je moet toch ook gelijk een leuke vent zoeken die jou rug in kan smeren ;)
    haha en die toetjes hmm jij had t hoofdgerecht overgeslagen denk ;)

haha nee hoor meid hartstikkeleuk allemaal, nu al :D heel veel plezier er komen vast nog meer mooie en leuke verhalen!

Kus x

• 13 Januari 2011 - 12:46

De Troelstra-steeg:

Fijn om te horen dat jullie goed aangekomen zijn!... Veel plezier straks in Auckland!(als wij liggen te slapen!)

• 13 Januari 2011 - 14:00

Dorine:

Nik, fijn dat je weer goed aan bent aangekomen!

Geniet van de ontdekkings tocht....

• 13 Januari 2011 - 14:31

Heumpies:

Goed om te lezen dat de vliegreizen prettig zijn verlopen en dat jullie goed zijn aangekomen. En nu maar genieten. Het maakt niet uit dat je verkeerd rijd, je hebt vakantie......toch?

Groeten

• 13 Januari 2011 - 18:04

Gon:

Hoi hoi,

Heb net de laatste hap van m'n toetje doorgeslikt maar vast niet zo lekker als de jouwe hihi!
    Super joh, klinkt erg goed en mooi allemaal! Gaaf hoor, veel plezier allemaal!

xx

• 13 Januari 2011 - 18:14

Irma:

Kanjer!

Klinkt allemaal top! Geniet ervan!!! Wij regenen ondertussen wel lekker weg.

• 13 Januari 2011 - 20:45

Nikky Van Der Hout:

Lieve vrienden en familie en collega's
    Leuk dat jullie zo fanatiek reageren ;)
    de eerste nacht in de camper was prima wel lekker vroeg wakker half 8 ..
    Ik zal zo snel mogelijk foto's plaatsten.

Dikke kus Nikky

• 13 Januari 2011 - 21:30

De Greefies:

Hallo lieve wereldreizigers,

Wat goed om te lezen dat jullie heelhuids aangekomen zijn en alles zo vlot verlopen is met de reis. De TV Tower in KL gevonden. Mooi uitzichtje hé op de TwinTowers. En nog een beetje kunnen slagen bij Coco en Prada :-) Geniet nu van de mooie reis die voor jullie ligt.
    Heel veel plezier daar aan de andere kant van de wereld!!!!
    Groetjes
    de Greefies

• 14 Januari 2011 - 17:35

Annemarie:

hey nik ,
    ik ben blij dat de reis meegevallen is .
    ik heb veel aan jullie gedacht hoor!
    lekker je rug laten verzorgen door een leuke nieuwzeelander hahhaha
    zeg maar tegen je ma dat het in gorinchem goed ging .
    veel plezier groetjes aan de anderen !!
    xxx

• 14 Januari 2011 - 20:56

Kim:

nik!! super leuk allemaal! ben benieuwd hoe auckland is!
    groetjes voor iedereen!
    x x x kim

• 15 Januari 2011 - 09:16

Meiden Van Monroe's:

hey allemaal daar hoop dat jullie het al helemaal naar jullie zin hebben aan het verhaal te horen wel dus geniet er maar lekker van en we wachten op de nieuwe verhalen.

Liefs ons

• 15 Januari 2011 - 09:44

Lia Jansen:

he nikky en de rest. geniet er lekker van. we kijken uit naar jullie foto's. veel liefs lia, wim, joyce en kelly