Colombia - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Nikky Hout - WaarBenJij.nu Colombia - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Nikky Hout - WaarBenJij.nu

Colombia

Door: Nikky

Blijf op de hoogte en volg Nikky

23 Augustus 2013 | Colombia, Cartagena

Hallo Vrienden en Familie,

donderdag 15 augustus zijn we in de ochtend nog even in shoppingheaven geweest (centrum Pereira).
Daarna hebben we de bus gepakt naar Santa Rosa de Cabal en vanuit daar met een jeep naar de Thermales geweest. Dit is een zwembad met natuurlijk water van de waterval met een tempratuur van 40/45 graden waar we ons dus heerlijk konden ontspannen. Maar toen we naar huis wilde was er geen taxi of bus te bekennen en hebben we uiteindelijk mee gelift met een Colombiaans stel uit Manizales. Helaas werd Laura gevloerd door migraine en heeft zij de avond op bed doorgebracht en ben ik met Sherylinn (hostelgenoot uit Californië, USA) nog even de straat op geweest waar wat activiteiten te doen waren rondom het 150 jarig bestaan van de stad Pereira en hebben we nog een Colombiaans biertje gedaan.

De dag erna zijn we met Sherylinn samen vertrokken naar Salento wat een heel leuk stadje is vol met backpackers en gezelligheid ! We zijn met een jeep naar naar Cocóra gebracht, een prachtig natuurgebied waar we een stuk zijn wezen wandelen. Daarna hebben we een typisch Colombiaanse Arepa de chocolo con queso op (een soort zoet maisbrood achtig iets met kaas heel lekker)
De jeeprit terug was lekker knus want de jeep werd zo vol mogelijk gepropt met mensen!

Vandaag 17 augustus

Zijn we extra vroeg op gestaan om naar de coffeefarm te gaan en uiteindelijk begon de rondleiding na lang wachten maar het was t zeker waard t was erg leuk om te zien hoe het proces verloopt van koffieboon naar plant het hele proces van de rijpheid van de boon en het schoonmaken/droogföhnen tot het zetten van een kopje koffie + proeven, dat vond ik t mindere stukje omdat ik nooit koffie drink en dit dus ook niet te drinken vond! Maar heb koffie meegenomen dus thuis mogen de fijnproevers het proberen!!

We zouden nu op t vliegtuig moeten zitten naar Catagena maaaaar.. door slecht weer ging onze vlucht niet en gaan we nu pas om 22.00 weg vanuit Pereira en zullen we de nacht doorbrengen op een harde vloer van t vliegveld Bogata i.p.v onze luxe hotelovernachting en vliegen we pas 18 augustus 06.00 naar onze bestemming.
En t mooie is nog wel dat ik gisteravond tegen Laura zei ... Kan je het je voorstellen morgen liggen we in ons luxe hotel bedje nou we hebben dus mooi heel de nacht op de ijskoude vloer van t vliegveld van Bogata gelegen en ik heb geen oog dicht gedaan ... Thanx to Dunkin Donuts die me de nacht heeft door geholpen :-D

Vandaag 18 augustus om 8 uur kwamen we in ons hotelletje aan en hebben we eerst nog een paar uurtjes geslapen. Daarna zijn we naar t strand geweest.

Gisteren 19/08 zijn we naar een moddervulkan geweest en zijn we in de vulkaan gaan badderen terwijl we ter gelijker tijd een massage kregen. t was zo vreemd want door de modder werd je omhoog gedrukt en dreef je dus op de modder met wat moeite kon je wel je benen naar beneden doen maar t voelde zo gek!!! Na het modderbad werd je in de rivier gewassen als een baby maar de modder zat nog zeker 2 dagen in onze oren Haha.

De dag erna zijn we lekker naar t strand geweest en ben ik natuurlijk weer een aardbei met een bril op (me zonnebril stond in me hoofd) toen was t wel genoeg en zijn we naar t oude centrum van Catagena geweest en Jaaaaa t is echt waar, we hebben een minicursus duiken geboekt
Schijt nu al in me broek !!

Om 09.00 zaten we in een bootje op weg naar de Islas del Rosario met de mooie witte stranden en blauwe water ..daar werden we opgewacht door onze duikinstructeurs en werden de flippers gepast en konden we gaan.. er werd ondertussen uitgelegd wat er allemaal zou gaan gebeuren. toen was t zo ver, ik zat op de rand van het bootje aangekleed en al duikfles op me rug en moest me naar achteren laten vallen.. op dat moment dacht ik ... Shit waar ben ik aan begonnen. Maar natuurlijk zoals de meeste dingen valt t achteraf allemaal harstikke mee en was het zelf super gaaf. We moesten eerst oefenen aan een balk onder water om vertrouwd te raken met alles wat er eventueel kon gebeuren zoals water in je bril je mondstuk verliezen dit ging allemaal zo goed dat we allemaal erg vrij werden gelaten en hij zelfs de eerste duik al foto's ging nemen wat die meestal niet doet ! Na een half uur en 5 meter diep te zijn geweest gingen we terug om de flessen te wisselen en even te pauzeren daarna hebben we een tweede duik gedaan en zijn we 3kwartier wezen duiken tot 11meter diep! T was zo leuk dat er in de toekomst zeker een PADI zal komen waar en wanneer is nog de vraag maar zo snel mogelijk!

En toen ging de laatste volle dag in:(
We zijn met een bootje naar de Islas del Rosario geweest en hebben we wat eilanden en strand gezien en nog even genoten van al het moois!

Morgen 22augustus nog even naar t zwembad en dan is t tijd om naar t vliegveld te gaan en weer een lange reis af te leggen van Catagena de Indias naar Bogatá van Bogatá naar Madríd en vanaf daar naar Schiphol! Waar we zaterdag om 23.00 aankomen!

*The End*